Sunday, February 7, 2010

I AM IN BINTULU

Lagi sekali terpaksa merantau ke Bintulu Sarawak. Kali ini lama 12 hari. Hari ini masih lagi di Bintulu. Akan balik ke Kuching dalam 2-3 hari lagi.

Bintulu big place but scattered around. Ada 3 main place to go, tetapi cuma bangunan kedai untuk di lihat. Tak ada shopping complex yang besar. Hotel tempat menginap New world suite most suitable. Sebab di lobinya ada kedai..."shopping complex" terbesar di Bintulu. Kawasan Bintulu berbukit bukau. Tak akan nampak bangunan kerajaan sebab terlindung di balik bukit.

Jalan raya okay. Cuma rasa macam di tengah-tengah hutan sebab tak ada rumah di kiri kanan jalan. Kawasan perumahannya terletak di lembah bukit di sebelah jalan raya. Jadi bila berada di jalan raya, hanya nampak bumbung rumah di balik bukit berlembah.

Ada 3 tempat Parkcity, Medan Jaya dan pasar. Parkcity yang terbesar. Apa nak cakap, sebab ada kedai-kedai sahaja. Makanan halal senang di cari.

Hotel tempat menginap okay. Ada wireless internet free lagi. Tak lah boring duduk kat hotel.
Saya duduk di tingkap 10, mengadap laut. Oleh kerana Bintulu adalah bandar industri, di tepian paintai nampak bermacam-macam kapal berlabuh. Kebanyakannya untuk mengangkut barangan industri ke laluan sungai.



Parkcity dari tingkap hotel


Bangunan putih itu adalah Parkcity Everly Hotel. Mengadap laut. Lautnya tak berombak langsung.



New World Premier Suite...with flat screen TV

What else to say.....Nak sangat pergi ke rumah panjang. Tapi berseorangan....oncall lagi. Kan nanti ada apa apa susah jugak.

No comments:

Post a Comment

How to apply visa to UK for clinical attachment part 1

assalamualikum,,,,,it has been almost 6 months i am here in UK. now is autumn time. getting cold already. Less than one and half month more...