Saturday, December 22, 2012

GO MULU ! Klinik Kesihatan Mulu



 Selepas check in, kami and the group melawat klinik dahulu.

Mereka kata dekat je...kami pun jalan la.

30 minit lo...tak sampai lagi.
Dari Resort...ke lorong ke Mulu Park...ke airport.....then baru sampai klinik!
Berapa lama...??? adalah dekat 45 minit!

selepas berhenti minum di airport, sambung lagi perjalanan jalan kaki
Siap berhenti-henti lagi...tau depa buat apa? Tangkap belalang yang sangat banyak di tepi jalan
Jauh lagi......


 Akhirnya sampai juga kat klinik. Depan klinik ada sungai yang sangat jernih airnya. Dapat lihat batu-batu di dasar sungai.
Sejuk... airnya.


Itu dia nampakbangunan klinik di sebelah kiri gambar



Jeti di depan klinik. Kebanyakan patient datang dengan bot
Jernih airnya, batu batu di dasar sungai. Masa ini air tohor sebab musim kemarau



klinik Mulu

Sebelah klinik adalah sekolah rendah SK Batu, Mulu.
Selepas latihan jasmani waktu petang, cikgu sekolah bawa budak budak mandi sungai.
Siap bershampoo dan bersabun
Sebab sekolah ni ada asrama untuk budak budak yang tinggal jauh di hulu sungai



Seronok gila tengok budak budak ni mandi

Cikgu dah suruh naik. Itupun lepas 2-3 kali panggil
2 orang budak ni pun dari sekolah itu. On the way balik rumah di hilir sungai. Sempat jugak kami temuramah dia orang. Depa berenang je la balik rumah. Seronok sangat

Cute je. Dalam umur 7-8 tahun kot

 Ini malam nak barbeque kat klinik. Cuba cuba menjala ikan. Tak dapat sekor pun






Main-main air. Takut nak berenang sebab takut air.

Nanti sambung lagi....

2 comments:

  1. Allah maha besar, terlalu damai dan tenang tempat ini.Cantiknya.Terimakasih kongsikan gambar2 ini.
    Selamat bertugas DR.

    ReplyDelete