Thursday, March 10, 2011

KEBANGKITAN ISLAM

Dulu...Semasa mula-mula Nabi Muhammad s.a.w menerima wahyu adalah di negara Arab. Maka bermulalah kebangkitan Islam yang gilang gemilang. Kemudian setelah Nabi Muhammad s.a.w wafat, Islam mula berpecah sehinggalah sekarang. Menyebabkan seolah-olah dilahirkan Islam seperti satu kesalahan ekoran tuduhan negara-negara barat. Ketua-ketua negara Islam sudah tidak berpegang kepada sunah and ajaran Al-Quran. Walaupun ada yang menjalankan ajaran Islam tetapi tidak sepenuhnya. Sudah hilang rasa hormat kepada negara-negara Islam.

Sekarang..mereka yang tamak, leka dengan kemewahan, zalim kepada rakyatnya sendiri sedang disingkirkan dari satu negara kepada satu negara yang lain. Semoga mereka yang akan naik ini dapat mengembalikan kehormatan dan kejayaan Islam. Walaupun negara-negara barat bergembira kerana negara Arab sudah kucar-kacir, mereka akan lalai. Mereka mungkin ingat sejarah Islam akan berkubur. Mungkin mereka mengatakan Al-Quran itu berjaya disanggah kerana Al-Quran telah menyatakan Islam akan kekal hingga akhirat. Jadi dengan situasi terbaru ini, mereka ingat mereka yang betul.

Akan datang....tidak lama lagi, kebangkitan Islam akan berlaku lagi..dan mereka yang terpedaya itu akan senyap selama-lamanya.

1 comment:

  1. Yes. Negara Islam bukan berlandaskan demokrasi. Ia hanya ciptaan. Pemimpin negara Islam sepatutnya dipilih melalui muafakah, bukanya melalui pilihanraya.

    ReplyDelete

How to apply visa to UK for clinical attachment part 1

assalamualikum,,,,,it has been almost 6 months i am here in UK. now is autumn time. getting cold already. Less than one and half month more...