Friday, October 30, 2009

laman depan 2009

Laman depan di hiasi Japaneses Roses.

Tampak menarik


Walaupun tinggal menyewa, kesempatan untuk menghias taman tidak di lupakan. Bahagian hadapan telah di tanam dengan bunga Japanese roses. Tetapi orang kita memanggilnya bunga kembang 10. Sebab pukul 10 pagi, ianya kembang menyerlah. foto ini di ambil kira -kira pukul sepuluh pagi.


Di tengah laman, di tanam pokok longan oleh suamiku. Kiranya pokok longan sukar untuk hidup. Tetapi, longan kami segar dan telah mengeluarkan pucuk baru. Rancangannya di bahagian tengah, nak di tanam rumput. Tetapi tak tau pulak kat mana nak dapatkan pasir. Jadi, tunggu dulu lah.


Di bahagian tepi sebelah kiri, di tanam pokok bungan Zirnia. Hanya separuh laman sahaja. Mulanya nak cuba je, takut tak cantik. Tetapi bila dah berbunga cukup menyerlah. Sekarang ni tengah menunggu pokok yang di semai membesar sedikit sebelum di alih.




Laman depan dari pandangan berbeza.




Cantik kan?? Suami banyak membantu sebab tangannya sejuk. Apa yang di tanam semuanya hidup.

No comments:

Post a Comment